Futurfantastic.be by St-Gobain

Multi-comfort

Het Multi-Comfort-programma van Saint-Gobain promoot de bouw en renovatie van gebouwen waarbij comfortabel wonen en uitstekende milieuprestaties hand in hand gaan.

Als wereldleider in bouwmaterialen stelt Saint-Gobain zich tot doel om oplossingen aan te bieden  die een antwoord kunnen zijn op 2 belangrijke en wereldwijde uitdagingen  energiebesparing en milieubescherming.

Gebouwen zijn immers bijvoorbeeld in Europa verantwoordelijk voor ongeveer 40% van de CO2uitstoot en kunnen dus een belangrijke impact hebben op het terugdringen van de CO2-emissies.

Het Multi-Comfort-programma van Saint-Gobain promoot daarom de bouw en renovatie van gebouwen waarbij comfortabel wonen en uitstekende milieuprestaties hand in hand gaan.

Het programma werd gelanceerd om aan te tonen dat de juiste keuzes een enorme positieve impact kunnen hebben op de energie-efficiëntie van een gebouw en de woonkwaliteit, en op langere termijn ook kostenbesparend werken.

Het Multi-Comfortconcept stelt de bewoner centraal in het bouwontwerp. Door de combinatie van de vijf centrale comfortcriteria van het programma –, esthetische, thermische, akoestische, visuele en luchtkwaliteit – laat Multi-Comfort via demonstratieprojecten zien dat het mogelijk is om een uitzonderlijk hoog bouwtechnisch niveau te realiseren en tegelijk een duurzame, energiezuinige, comfortabele en betaalbare woonomgeving aan te bieden met lage onderhoudskosten.

Verschillende Multi-Comfortmodelwoningen en -bedrijfsgebouwen zijn voltooid of zijn in aanbouw in verschillende landen, zowel voor de residentiële als de niet-residentiële sector en zowel voor nieuwbouw als renovatie.

Deze gebouwen maken allemaal gebruik van producten en oplossingen van Saint-Gobain en zijn merken die betaalbaar zijn, eenvoudig te installeren en vandaag op de markt beschikbaar zijn.

 

Saint Gobain en zijn merken

Saint-Gobain zet bijna 350 jaar ervaring en knowhow in om de uitdaging van het beheer van onze bouwomgeving aan te gaan en het levenscomfort te maximaliseren. Via zijn bekende commerciële merken, waaronder ISOVER, Weber, Saint-Gobain Glass en Gyproc, heeft Saint-Gobain een diepgaande kennis van de bouwschil ontwikkeld en inzicht in de manier waarop zijn bouwmaterialen en -technieken kunnen worden toegepast om kwaliteitsvolle gebouwen te realiseren en een comfortabele levenskwaliteit aan te bieden.

 

Comfortcriteria

Temperatuur en energieverbruik

Een optimale gevoelstemperatuur en luchtvochtigheid, vrij van tocht en koude in de winter, vrij van oververhitting in de zomer en dit gekoppeld aan een minimaal energieverbruik.

Akoestiek en lawaaibeheersing

Het minimaliseren van de verstorende invloeden van lawaai (geluiden van buiten, luchtgedragen of structuurgebonden ruis, het geluid van technische voorzieningen…)

Kwaliteit van de binnenlucht

Het bereiken van een subtiel evenwicht van goede ventilatie, temperatuur en vochtigheidsgraad. Het minimaliseren van schadelijke chemische stoffen in huishoudelijke producten en meubels.

Daglicht en visuele harmonie

Optimaal gebruikmaken van zonlicht in een gebouw om een gezonde, visueel stimulerende en inspirerende omgeving voor de bewoners te creëren. Het creëren van een aantrekkelijke visuele omgeving.

Eenvoudig te installeren

Het leveren van producten en oplossingen die zijn geoptimaliseerd voor een veilige en eenvoudige bediening en installatie, en tegelijk de bouwtijd en het afval op de werkplek minimaliseren.

Weinig onderhoud

Duurzame oplossingen die duurzaam, gemakkelijk en goedkoop zijn in onderhoud
St-Gobain-350

Met 350 jaar ervaring is Saint-Gobain nu de wereldleider voor duurzaam wonen. Het is een internationale, beursgenoteerde groep met een industriële aanwezigheid in 64 landen. Om dicht bij het lokale niveau te blijven en de strategie van de Groep te implementeren, werken ongeveer 190.000 werknemers aan het ontwerpen, produceren en distribueren van innovatieve, hoogwaardige materialen die zorgen voor een betere leefomgeving en het dagelijkse leven.